Alle IT-kennis onder één wereldwijd dak
Werken bij de beste IT dienstverlener van Nederland?
Resultaat door passie voor IT
Start typing keywords to search the site. Press enter to submit.
Generative AI
Cloud
Testing
Artificial intelligence
Security
September 11, 2024
Meer weten over Sharepoint diensten?En wil je ook eenvoudiger en efficiënter werken?Lees er alles over in de case hieronder en vind meer informatie over onze diensten op Sharepoint Services.Sharepoint diensten Informatie aanvragen
Nedmag Industries produceert Dead Burned Magnesia (DBM), magnesiumchloride, calciumchloride en magnesiumhydroxide. Deze halffabricaten worden gebruikt voor verschillende toepassingen, zoals bij het strooien tegen gladheid, maken van vuurvaste stenen voor cement- en staalovens en duurzaam bleken van papierpulp. In zijn mijn in Noord-Nederland delft Nedmag het magnesiumzout op een diepte van 2.000 meter.
Nedmag maakt uiteenlopende halffabricaten voor diverse sectoren. In elke markt neemt het bedrijf beslissingen op basis van actuele kennis, gebaseerd op interne en externe informatiestromen. Deze informatie was voorheen ongestructureerd en versnipperd door de organisatie opgeslagen in verschillende bestandsmappen. Dat maakte de zoektocht naar informatie er niet makkelijker op. Hoe wist iemand of hij wel de laatste, actuele bestandsversie had? Daarom wilde Nedmag zijn Business Intelligence-informatiestromen laten centraliseren en deze kennis snel en eenvoudig toegankelijk maken.
Sogeti ontwikkelde op basis van het wensenpakket van Nedmag een passende pilot ‒ een Kennismanagement Portal in Microsoft SharePoint Online op basis van een standaard configuratie. De pilot was een schot in de roos: het bood Nedmag-medewerkers alle gewenste functionaliteit voor efficiënte kennisdeling. Het resultaat? Sogeti kon de pilot-oplossing bijna één-op-één overzetten naar de productieomgeving. Daardoor beschikte Nedmag binnen 1,5 maand over een compleet portal met achterliggend document management-systeem waarin medewerkers alle gewenste interne en externe informatie kunnen vinden.
Hoe het werkt? Medewerkers loggen in op het portal. Het beginscherm geeft een duidelijk overzicht van de verschillende informatiecategorieën en het laatste marktnieuws. Vanuit dit scherm kunnen medewerkers snel en makkelijk navigeren naar de juiste en meest recente informatie. SharePoint biedt sterke zoekfunctionaliteit die gebruikers daarbij kan assisteren. Zo kunnen ze per document management-‘bak’ zoeken of informatie over alle ‘bakken’ verzamelen. Omdat het portal draait in de cloud, kan iedere geautoriseerde medewerker ook op afstand via zijn eigen Nedmag-account inloggen via single sign-on. Dat betekent dat medewerkers niet langer voor elk systeem apart hoeven in te loggen. Ook trainde Sogeti de gebruikers en beheerders. Dus heeft een medewerker technische vragen? Dan kan de portaalbeheerder dit direct oplossen, zonder Sogeti in te hoeven schakelen.
De interne samenwerking en kennisdeling verloopt nu veel efficiënter. Medewerkers kunnen bijvoorbeeld tegelijkertijd aan hetzelfde document werken. Voert iemand een bestandswijziging door, dan wordt die automatisch direct opgeslagen, dus ook dubbele versies zijn verleden tijd. Microsoft SharePoint Online biedt de optie om een aparte werkomgeving per project te creëren. In de toekomst wil Nedmag dit gaan uitrollen, zodat de medewerkers ook per project overzichtelijk en gestructureerd informatie kunnen opslaan, vinden en delen.
Arnte van Dam – Business Intelligence Analyst Nedmag Industries(externe link)
Het was erg prettig samenwerken met Sogeti. Dit resulteerde niet alleen in een snelle realisatie maar ook in een vlotte kennisoverdracht.
Coen Eskes – Principal Consultant Office365 Sogeti
Door de standaard SharePoint-configuratie is Nedmag verzekerd van automatische updates waardoor het portal vlekkeloos blijft werken.
Ben je ook op zoek naar efficiënte mogelijkheden voor samenwerking en kennisdeling? Neem dan voor Sharepoint Online diensten contact met ons op. U kunt de case op deze pagina downloaden.