• LinkedIn
  • Facebook

July 07, 2022

Een datagedreven organisatie word je niet zomaar. Het vraagt om visie op data als leidraad om zo je datastrategie uit te zetten en acties te definiëren waarmee je de doelstelling met data, die datadroom, of stip op de horizon gaat benaderen.

Naar een datagedreven organisatie

Een datagedreven organisatie word je niet zomaar. Het vraagt om visie op data als leidraad om zo je datastrategie uit te zetten en acties te definiëren waarmee je de doelstelling met data, die datadroom, of stip op de horizon gaat benaderen. 

De reis naar een datagedreven organisatie met een platform waarin data een essentiële rol speelt als middel om slagvaardiger te worden, bestaat uit vier stappen. In het eerdere whitepaper ‘In vier stappen naar een datagedreven organisatie’ hebben we deze stappen in hoofdlijnen behandeld.

Whitepaper: Hoe stem je een dataplatform af op jouw ambitie?

In dit whitepaper duiken we dieper in stap 1: ‘Inspiratie en bepalen van de ambitie’.  Het geeft antwoord op de vraag: wat is jouw ambitie? Ofwel, waar wil je als organisatie ultiem heen sturen en welke KPI’s zijn zinvol om hiervoor bij te houden?

Pas als je jouw ambitie en doelen hebt vastgesteld, kun je bepalen hoe het dataplatform er uit moet zien om deze ambitie en doelen optimaal te ondersteunen. Daarnaast behandelen we in dit whitepaper de uitdagingen en de keuzemomenten die je tegenkomt op weg naar een passend dataplatform.