Alle IT-kennis onder één wereldwijd dak
Werken bij de beste IT dienstverlener van Nederland?
Resultaat door passie voor IT
Start typing keywords to search the site. Press enter to submit.
Generative AI
Cloud
Testing
Artificial intelligence
Security
January 20, 2023
Verbeter de afstemming op en met de werkvloer! HR vergroot de medewerkersbetrokkenheid met de slimme digitale werkplek. In deze blog bespreken we 4 veelvoorkomende uitdagingen en bieden we een oplossing. Lees snel verder of download de whitepaper.
Soepele afstemming is hét bindmiddel van elke organisatie. Toch is communicatie niet altijd goed geregeld, waardoor medewerkers de aansluiting op elkaar en het hoofdkantoor missen. Even snel problemen oplossen, beschikbaarheid in het rooster aanpassen of een nieuwe werk-app inzetten is onmogelijk. In deze blog tackelen we 4 veelvoorkomende uitdagingen.
We leven al lang en breed in een digitale wereld. Via talrijke platformen stem je razendsnel af met vrienden en kennissen. Lootjes trekken, afspraken plannen en even een appgroepje maken is de gewoonste zaak van de wereld. Op de werkvloer lopen processen vaak niet zo gesmeerd. In diverse sectoren hebben medewerkers vaak niet eens een digitale identiteit. HR heeft alleen een persoonlijk e-mailadres. Het resultaat? HR krijgt berichten binnen via de telefoon, e-mail en de post. Bovendien kunnen medewerkers niet gemakkelijk onderling afstemmen.
Is het roosteren van medewerkers bij jouw bedrijf ook een heel gedoe? Vanwege de werkdruk worden medewerkers vaak maanden van tevoren ingepland. Alleen al de afstemming voor het roosteren is meestal geen geolied proces. Via e-mail en telefoontjes komt de beschikbaarheid gefragmenteerd binnen. Het kost enorm veel tijd om hier één geheel van te maken én weer terug af te stemmen met alle medewerkers. Wil iemand wisselen? Dan moet dat weer telefonisch via HR. Hetzelfde geldt voor verlof en ziekte.
Iedereen wil zo efficiënt mogelijk werken. Een veelgehoorde klacht is dat dit in de praktijk niet lukt. Apps zouden de administratieve druk weg moeten nemen. Helaas leveren ze juist extra werk op. De ene app regelt verlofaanvragen, een andere app administreert je uren en weer een andere app administreert je voorraadmutaties.
Moeten medewerkers voor bepaalde administratie naar kantoor? Moeten ambulante zorgmedewerkers naar kantoor om EPD’s bij te werken? En zijn accountmanagers dankzij een star systeem verplicht om hun benzinebonnen op het hoofdkantoor in te leveren? Dat is onhandig! En dan heb je vaak ook nog apps met heel veel verwarrende functies en onlogische handelingen. Je zou graag willen weten welke tools tijd en werkplezier opslurpen.
Er is een oplossing die deze problemen in één keer oplost. Leg de basis met een digitale werkplek die alle medewerkers aansluit via één geïntegreerde communicatieservice, ook diegene uit de flexibele schil. De Sogeti Smart Workspace heeft bovendien een digitale marktplaats waarop medewerkers centraal hun beschikbaarheid aangeven en onderling diensten kunnen ruilen.
Ook handig: in hetzelfde scherm vinden ze alle apps die ze nodig hebben. Hierdoor is schakelen tussen apps iets van het verleden. Dit levert een grote organisatie zelfs een kwartier tijdswinst per persoon per dag op! Hebben medewerkers een nieuwe app nodig? Dan vragen ze die gemakkelijk aan via de bedrijfs-appstore. Is een app niet meer van deze tijd of werkt deze niet helemaal naar wens? Dan kunnen ze met de hulp van de IT-afdeling deze apps razendsnel moderniseren!
App vernieuwd? Dan regelen ze vanaf dat moment de administratie op het moment en op de plek waar het hen uitkomt via smartphone of laptop. En al die overbodige extra handelingen en knoppen zien ze ook niet meer. Oh ja, mocht je collega’s hebben die handig zijn met Excel, dan kunnen die zelfs zonder programmeerervaring zélf apps bouwen.
Wil je de productiviteit en het werkgeluk van je medewerkers verbeteren? Download dan nu de whitepaper: Werknemerstevredenheid verhogen met een digitale werkplek